woensdag 1 oktober 2014

HEALTH | Homemade Hummus




Doordat ik de komende tien weken het een en ander niet mag eten.. Gist, eieren, producten van gepasteuriseerde melk, citrusvruchten, ui, avocado en bier.. ben ik een beetje van slag! Ik at al bewust en gezond (op mijn Cola Zero verslaving na..), maar ik moet nu echt goed nadenken over wat ik eet! 


Since there are some things I won't be eating the coming ten weeks.. yeast, eggs, products made with pasteurized milk, citric fruits, onion, avocado and beer.. I'm a bit off balance! I was already eating consciously and healthy (except for my Cola Zero addiction..), but now I really have to think twice about what I eat!


Read on.. 


Een van de dingen die ik mag eten is zelfgemaakte humus. Dit is heerlijk op brood en bevat mega veel eiwitten. Wat heb je nodig: 
- Kikkererwten (bijvoorbeeld een blik van 250 gram, goed afspoelen).
- Bosje verse koriander
- Twee á drie teentjes knoflook (als je afspraken die dag hebt zou ik het bij twee laten;)
- Tahin pasta; een theelepel
- Scheutje olijfolie
- Scheutje limoensap

Was de verse koriander en doe deze in de blender/hakmolen, samen met de kikkererwten, knoflook en de tahin pasta. Blender dit mengsel niet te fijn! Het is juist lekker als het een wat grovere structuur heeft. Voeg tijdens het blenderen olijfolie en limoensap toe. 

Eet smakelijk! 


One of the things I can eat is home-made humus. It's wonderful on bread and contains a huge amount of proteins. What you need:
- Chickpeas (for example a can of 250gr, rinse well).
- Fresh coriander
- Two to three cloves of garlic (if you have any appointments that day, better keep it at two)
- Tahini paste; one teaspoon
- Bit of olive oil
- Bit of lemon juice

Rinse the fresh coriander and put these in the blender, together with the chickpeas, garlic and tahini paste. Don't blend too fine! The coarse texture gives the humus that little bit extra. Add the olive oil and lemon juice while blending.

Bon appetite!





SOURCE: Text and Images by Actproductions blog

2 opmerkingen:

  1. Ziet er heerlijk uit! Ik wil het ook al lang zelf maken, maar als er om de hoek van je werk een plek zit die het heerlijk vers maakt dan is het lastig je er toe te zetten, haha ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahah Herken dat wel.. Hummus is ook lekker als je Mediterraans/Marokkaans kookt als 'bijgerecht'.
    Ik ga komende week weer wat recepten uit proberen. Nog tips?

    BeantwoordenVerwijderen